Bali baby!

Vi ar nu pa bali! Det ar varmt som fan. Luftfuktigheten gor sa att det kanns som en bastu dygnet runt. Inatt hade jag svart att sova. Jag lag svettig och blank pa varat rum och blickade upp pa den gamla flakten som snurrade sakta, runt runt ovanfor mitt huvud. Jag lyssnade pa lugn musik for att bli somnig, men det hjalpte inte sa mkt. Istallet blickade jag over mot calle for att kolla om han ocksa lag vaken, men han lag med oppen mun och sov djupt, helt oberord av den 40gradiga varmen. Till slut, nar klockan var 6 pa morgonen, lyckades jag antligen somna in. Det var skont. Nagra timmar senare vaknade jag av att calle nop mig i tan. Jag var trott och kande mig helt orkeslos.. Men vi gjorde i ordning oss, smorjde in vara bleka sma kroppar med solskyddsfaktor och traskade ivag till den lilla hotellresturangen for att ata frukost. Det var gott att fa lite mat i magen, jag var namligen mkt hungrig vid det har laget.
Efter frukosten drog vi oss ner mot stranden som ligger ungefar 150 meter fran varat hotell. Vi hyrde varsin brada av nagra indonesiska pajaser och begav oss sedan ner mot det klara vattnet och dom fina vagorna.
Och fran att ha varit helt dod och seg, efter den langa somnlosa natten sa ersattes alla negativa tankar och fysik till ren lycka.
Den forsta vagen dyker upp! Den ar kanske en och en halv meter hog och jag kommer perfekt in i den. Jag kanner hur den lyfter mig och jag paddlare febrilt med armarna for att komma med den. Och sa far jag fart, och far ivag i hog hastitghet. Jag staller mig upp och hinner sta i nagra sekunder innan jag tappar balansen och faller av. PLASK! sager det nar jag dimper ner i vattnet. Det var en harlig kansla att sta pa den dar vagen aven om det bara varade ett kort kort ogonblick. Sen tittar jag bort mot calle och ser hur han ler med hela ansiktet.
Som vi har langtat, och nu ar vi antligen har igen! wihoo!

Kommentarer
Postat av: maria

Oj Oj Oj...Jag riktigt känner i kroppen hur ni har längtat efter denna känsla som ni beskriver när ni kommer in i rätt våg och att ni Äntligen har kommit fram...Som ni har längtat:) En liten tår rullar än en gång på min kind...Jag vet inte hur men jag förstår den blicken ni gav varandra...Det finns inga ord bara ett rus av lycka kan jag tänka?

Jag vet att ni kommer att ge varandra flera blickar av lyckorus.

puss å kram, Natti natti...Mamma Maria

2009-11-28 @ 22:45:42
Postat av: Gissa

Jaha men hur kändes det när ni kom på att: Fan! nu måste vi paddla ut igen. Vi skulle ha legat på stranden och druckit bintang istället! ja hur kändes det? va?va?va?

2009-12-02 @ 23:25:42
Postat av: jag gissar att det var linus

2009-12-03 @ 11:34:42
Postat av: puman

När kommer det bilder då???

2009-12-04 @ 10:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0